EDITORIAL - Blogs de la UAB

Anuncio
Identificar-se Registrar-se
Dissabte
des. 2008
/ OPINIÓ
Portada
Opinió
Índex de notícies
Internacional
El més llegit
Política
Societat
El més votat
Fotogaleries
Portada > Opinió
13/12/2008
Catalunya
Economia
Tecnologia
Esports
Especials
10 comentaris
imprimir
Cultura+Espectacles
Edició impresa
enviar
13
Gent
Hemeroteca
El periódico
Botiga
Internet
Buscar a ...
Tele+ràdio
Alerta SMS
Blocs
Participa
Avisador al minut
Canals RSS
votar
EDITORIAL
EDITORIAL: 'El dret a dissentir
té límits'
FOTOGALERIA: ONADA DE DISTURBIS A GRÈCIA
L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.
MÉ S INFOR MA CIÓ
L'ordenament jurídic de tots els països democràtics consagra
i protegeix el dret a dissentir en públic de qualsevol decisió
adoptada per un organisme públic. Per descomptat, Espanya
segueix aquesta norma que, aplicada als estudiants, inclou
el reconeixement i la garantia del dret a protestar, tant si expressa la voluntat de la majoria
com de la minoria. Però en cap sistema democràtic, tampoc en l'espanyol, s'admet un
exercici il.limitat d'aquest o de qualsevol altre dret.
Val la pena tenir presents aquests principis, fonaments innegociables de la democràcia, a
l'analitzar el manifest firmat per algunes desenes de professors de la Universitat Autònoma
de Barcelona (UAB) que han hagut de suportar l'intent d'una part dels estudiants contraris al
procés de Bolonya d'impedir el normal desenvolupament de les classes. Perquè l'objectiu
final dels firmants és emparar la normalitat acadèmica --la celebració dilluns de l'elecció del
rector i l'activitat docent quotidiana--, que respon al sentiment de la majoria, i desterrar del
campus la coacció i la violència. Ni pretenen silenciar la minoria discordant ni imposar el seu
propi criteri, sinó salvaguardar els seus drets i els de tots aquells estudiants que no
combreguen amb les idees dels protestataris.
A diferència del perfil pacífic del conflicte a la Universitat de Barcelona, la UAB acumula
l'experiència del curs passat, quan la protesta contra el pla de Bolonya va acabar amb un
episodi de vio- lència injustificable i amb l'obertura d'un expedient sancionador --propostes
d'expulsió d'entre un i 11 anys-- als estudiants que van promoure el tumult. Imaginar-se
que aquell succés es pot deixar tancat sense conseqüències, com demana una part de la
comunitat università- ria, és impropi d'una societat madura.
Invocar com a antecedent de la situació present les formes que la protesta universitària va
adoptar a les acaballes del franquisme i durant els primers anys de la transició resulta
igualment poc consistent. Llavors, a diferència d'ara, les universitats no eren només un
centre de debat polític i de confrontació d'idees, sinó un dels espais oberts a la lluita contra
la dictadura, que per definició no era un Estat de dret. El present és tan summament
diferent que qualsevol comparació resulta odiosa; la llibertat de dissentir és incompatible
amb la coacció i la violència.
Els estudiants tancats a la UAB
augmenten la seva bel.licositat
10 comentaris
imprimir
enviar
votar
La mort d'un adolescent a mans de la policia aviva el
descontentament social que viu el país per la crisi
E D ICIÓ IMPR E SA
Aquesta notícia pertany a l'edició en paper
Si ho desitja, pot consultar la versió PDF
Veure fitxer (pdf)
LA PREGUNTA
¿Veieu bé que el Govern acosti presos etarres penedits?
Sí
PARTICIPACIÓ
- Compartir
- ¿Què són aquests serveis?
EINES
Sigues el primer a conèixer aquesta noticia amb l'aplicació ÚLTIMA HORA
Vota i guanya un Audi A5
Rep El PERIODICO al teu correu amb el Butlletí de titulars.
Rep les alertes per sms al teu móbil.
Comentaris a la notícia
10 COMENTARIS
Últims comentaris
Escriure un comentari
Veure tots els comentaris
#10
Ramon
13/12/2008 22:57
No
[veure'n més]
Portada
Opinió
Les més llegides
Ver Más Ofertas Aquí
Projector S Proyector Dell. A
éste buen precio en Internet.
PVP: 479,00 €
(0)
(0)
(0)
Me parece que este diario ha tomado una deriva oficialista exagerada que vacia sus opiniones de contenido y llegan al ridículo como en este caso. En el artículo se dice
que los profesores defienden salvar la "normalidad académica" que responde al "sentir de la mayoría". Yo no soy de la UAB y por lo tanto no tengo toda la información (y
parece que continuaré sin tenerla si la prensa española sigue con este nivel) pero hasta donde sé, los estudiantes encerrados lo están tras debatirlo en una asamblea, la
única celebrada hasta ahora. Entonces, ¿quien decide que el sentir de la mayoría sea lo contrario? ¿El Periódico? ¿Los profesores firmantes? No sé, debo ser muy
simple, pero parece mas lógico celebrar otra asamblea y, si realmente hay una masa indigada con la situación, no costará nada decidir reanudar las clases. Mientras
tanto, todo lo que se está haciendo desde el manifiesto de los profesores o desde este diario no será ningún "sentir de la mayoría" sinó crear la atmósfera adecuada para
legitimar un desalojo policial violento y hacerlo tragar dócilmente a la masa como nos hacen tragar tantas cosas increíbles cada dia.
#9
Juli
13/12/2008 21:08
(0)
(0)
(0)
Aquest escrit no respecte la presumció d'inocència, es dona per cert uns fets explicats en un manifest fet per una desena de professors, potser algu d'aquest diari pot
corroborar el que allà s'hi explica? Quan parleu d'un tumult promogut per estudiants, us referiu a la carrega dels mossos d'esquadra el passat 4 de març a la UAB? a la
manifestació multitudinaria i els multiples manifests de rebuig que hi va haver? No crec que fagi cap bé a ningu fomentar prejudicis explicant mitges veritats fora de context.
També agraïria que abans d'escriure articles com aquest us informessiu més. Els estudiants sota risc d'expulsió son 27 i no un. No fa falta remontar-se al franquisme per
trobar antecedents de les accions que s'estant fent a la UAB. En les protestes contra la guerra de l'Iraq es van aturar les classes durant 2 mesos, així que demanria que
abans de desligitimar es fes amb més coneixement de la realitat que no és simple sino complexa per definició.
#8
Estudiante UAB
13/12/2008 17:57
(1)
(1)
(1)
No creo que amenazar a alumnos de romperles la cabeza entre otras cosas sea la mejor manera de luchar contra Bolonya. Casi todos estamos en contra de Bolonya,
pero el fin no justifica los medios de ninguna manera. Estos ocupas están por civilizar!
#7
laura m
13/12/2008 15:50
(1)
(1)
(1)
Hace unos dias mi hijo acudio a una presentacion de los planes academicos, plan bolonia, erasmus y todo eso. En un momento dado mi hijo pregunto si era verdad que
para ir a erasmus el tenia que pagar por matricular materias a las que (obviamente por estar en otro pais) no podria presentarse y con toda la cara del mundo le dijeron
que si, como quien dice "te robamos y listo, asi son nuestras leyes", yo me pregunto si tenemos esa clase de "leyes" ¿como vamos a exigir a la gente joven que se
comporte civilizadamente y que se limite a los cauces legales?
#6
Antonio
13/12/2008 15:42
(1)
(4)
(1)
Todo eso estaria muy bien si las sociedades de hoy efectivamente fueran "democraticas" y "libres" pues no son ni lo uno ni lo otro, en muchos aspectos las autoridades
estan actuando de la manera mas totalitaria y la libertad del ciudadano mas restringida que nunca. ¿como pretender que la gente joven actue civilizada y tranquilamente
cuando los gobiernos no lo hacen?. Hoy en dia la mitafd de las leyes y ordenanzas son anticonstitucionales, los impuestos confiscatorios, las acciones policiacas asesinas
y las expecativas futuras de los jovenes son negras. ¿cual estado de derecho? vivimos un mundo en descomposicion donde todo ha sido apoyar a los 4 grandes ladrones
multinacionales, donde la corrupcion e ineficiencia de los gobiernos son totales y donde la "gente bien" no hace otra cosa que buscar cobrar sin trabajar via bajas
fraudulentas, paro, jubilaciones, etc. El sistema actual es inviable tanto economica como social como ambientalmente asi que no nos demos baños de pureza cuando
estamos metidos en el lodo hasta el cuello.
#5
Sergi
13/12/2008 14:47
(2)
(1)
(1)
La sociedad democrática está totalmente legitimada para usar la violencia ante aquellos antisistema que pretenden destruirla a través de la violencia y quienes les dan
cobertura. Es más, debe usar la violencia si es necesario para proteger a aquellos que cumplen la ley. Y si no mañana voy a arrasar la universidad para protestar por el
amiguismo, enchufismo y etc..ismo en regalo de cátedras en la universidad.
#4
opinador
13/12/2008 12:38
(1)
(2)
(1)
Señores Editorialistas de El Periódico, creo que no es apropiado que se quejen tanto de la situación. Cuando se hace sistemáticamente bandera del "buenismo" y del
"coleguismo" en detracción del estado de derecho y de sus leyes, suele ocurrir que se impone la ley del mas fuerte (el matonismo). ¿De qué se extrañan ahora?
#3
Anàlisi dels fets
13/12/2008 11:23
(1)
(1)
(1)
Sóc catedràtic de la UAB i estic per la resolució pacífica de conflictes. Estic pel diàleg i contra tota forma de violència acadèmica i extra-acadèmica. No crec que pensar
això sigui donar cobertura als violents. Per favor, més anàlisi, més diàleg, arguments!!!
#2
Federico Grange Borras
13/12/2008 08:37
(2)
(8)
(2)
Discrepo totalmente. Alegar que los tiempos anteriores fueron peores es decir clara y llanamente que no tinen derecho a quejarse (de la forma que sea) por que ahora la
juventud/estudiantes estan mejor que nunca. No estoy de acuerdo (evidentemente) en el uso de la violencia ni las coacciones por parte de nadie pero me entristece ver en
todos los medios de comunicacion tanto noticias como las opiniones muestran las quejas de los estudiantes dia tras dia sin que NADIE explique claramente el por que se
quejan (no pido su apoyo, sino la explicacion al publico del por que y sus consequencias). La pregunta es hasta donde tiene que llegar un a persona o grupo para
escuchen y solucionen sus reivindicaciones (con esto no quiero dar carta blanca ni quitar limites que tiene que existir en un pais democratico...) Y en el caso de los
estudiantes... y suponiendo que no tengan razon...¿nadie es capaz de eplicarles que no tienen razon? tan tontos son los estudiantes para no entender-lo o es que nadie es
capaz de explicarselo? muchas dudas... muchas quejas... y las noticias /opiniones DE TODOS LOS MEDIOS DE COMUNICACION poniendo la coletilla de
violentos/gamberros (solo nas falta terroristas) a los estudiantes... mal vamos PD: Soy Ingeniero en Informatica desde hace 12 años. Otro dia hablaremos de nuestras
atribuciones, el intrusismo que tenemos y la opinion de (tambien) todos los medios de comunicacion infravalorando nuestro trabajo (el tipico "error informatico" que tendria
que ser "error de intrussista"). PD2: Escribo con todo el respeto del mundo a todas (todas) las opiniones.
#1
pablo
13/12/2008 08:34
(2)
(3)
(2)
Sociedad Madura???...de verdad sociedad madura???porfavor no me agas reir...porfavor no me hagas reir!!!..se ve que no conoces el mundo y de que esta
compuesto.La verdadera sociedad somos todos. Yo que te replico y tu que no sabes escribir. Estas cosas puedan ocurrir hoy, mañana y pasado mañana. Y porque
?porque el mundo de hoy es violento,asi de simple. Tu escribes,ellos estan alli, ve a convencerlos pero en terreno.
10 COMENTARIS
Últims comentaris
Escriure un comentari
Veure tots els comentaris
Escriure comentaris
* Text
* Nom
* E-mail
Introdueix el codi de la imatge.
(Codi de prevenció d’enviaments automàtics)
* Número
Pàgina web
Enviar
En aquests comentaris s'expressa l'opinió dels internautes, no d'EL PERIÓDICO.
Reservat el dret a eliminar els comentaris fora de tema o que incompleixin les normes d'ús. No estan permesos comentaris injuriants o contraris a les lleis espanyoles.
Els usuaris poden votar positivament o negativament els missatges i avisar-nos de comentaris inadequats fent clic sobre aquestes icones:
Veure normes d'ús
PATROCINADOS
&NBSPBLOCS
SE R VE IS
CA NA LS
Barça
Viatjar
Amor / amistat
El temps
Immobiliari
Fotografia
Loteries i apostes
Per al teu mòbil
Salut
Informàtica
Compres
Classificats
Dona
Playstation2
Cotxes d'ocasió
Borsa
'Poder catracho'
Muzungu
Des del carrer
Kanimambo Afrika
Terra guaraní
+ Més blocs
FUTBOL
Lliga BBVA
Blocs del Món
Marcador proporcionat per
Lliga Adelante
FC Barcelona
Valladolid
Getafe
Almeria
Sevilla
0-0
0-0
0-0
0-0
0-0
Champions
Reial Madrid
Deportivo
Mallorca
Racing
Vila-real
JORNADA-15
Descans
Sense Començar
Sense Començar
Sense Començar
Sense Començar
València
Recreativo
Athlètic
Màlaga
At. Madrid
2-1
0-0
0-0
0-0
0-0
CALENDARI
Espanyol
Osasuna
Sporting
Numància
Betis
RESULTATS
Finalitzat
Sense Començar
Sense Començar
Sense Començar
Sense Començar
CLASSIFICACIÓ
A LTR E S WE BS D E L GR UP Z E TA
La Voz de Asturias
El Periódico de
Aragón
El Periòdic
d'Andorra
El Periódico
Extremadura
Mediterráneo
Córdoba
Crónica de Badajoz
Sport
Equipo
Tiempo de hoy
Interviú
Cuore
Woman
SuperJuegos
PlayStation
You
Man
AUTOhebdo
Todo Rallyes
Super AUTO
Primera Linea
PC PLus
Viajar
Windows Vista
AQUA
Enllaços Recomanats
Tarjetas de Crédito MBNA | Videojuegos | Hoteles | Oferta formativa | Apuestas Deportivas stanjames.es | Habitaclia.com - El portal inmobiliario de Catalunya | Despedidas Soltero - Soltera |
Organización eventos - organización fiestas | Hoteles | Vuelos | Álbum Digital – Fotos | Cirugia Plastica-Adelgazar | Entradas futbol – Tickets futbol | Hotels Barcelona – Book Hotel Barcelona |
Alquiler de Coches | Conciertos Barcelona - Restaurantes Barcelona | hoteles.es | Pisos
Qui som
Tarifes de Publicitat
Avís Legal
Els nostres E-mails
Dades de la Web
La Botiga
Mapa Web
Descargar